Kors i…!

Vi har ändrat oss. Det får man göra på en testbana, när man "arbetar in sig". Vi ska lägga ett normalspår utan banvall, och ett smalspår med Tilligs banvall.Vi har ändrat oss. Det får man göra på en testbana, när man "arbetar in sig". Vi ska lägga ett normalspår utan banvall, och ett smalspår med Tilligs banvall.

Men först ska korset kopplas in. Det är på god väg. De vita kablarna är polariseringskablar till hjärtstyckena.Men först ska korset kopplas in. Det är på god väg. De vita kablarna är polariseringskablar till hjärtstyckena.

Reläet som polvänder Kors 1:s båda hjärtstycken beroende på om tåget kommer från höger/vänster och smal- resp. normalspår.Reläet som polvänder Kors 1:s båda hjärtstycken beroende på om tåget kommer från höger/vänster och smal- resp. normalspår.

Denna smidiga märkningen är enkel att skriva ut och montera på kabeln. Inte så pilligt som Partex-bitar. Just denna gång hade något hänt med skrivytan, något som aldrig skett tidigare enligt tillverkaren. Johan gick upp i taket när det inte fungerade, men föll snabbt ner igen och tog ett nytt ark att skriva ut på. Det fungerade perfekt! Om det återkommer ska detta ark tillsändas tillverkaren för undersökning.Denna smidiga märkningen är enkel att skriva ut och montera på kabeln. Inte så pilligt som Partex-bitar. Just denna gång hade något hänt med skrivytan, något som aldrig skett tidigare enligt tillverkaren. Johan gick upp i taket när det inte fungerade, men föll snabbt ner igen och tog ett nytt ark att skriva ut på. Det fungerade perfekt! Om det återkommer ska detta ark tillsändas tillverkaren för undersökning.

Upptäck mer...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *