Interiör i Bolmenbanevagn

Redan klockan 09:00 på morgonen skruvade Ingemar in lite vägguttag i elcentralen i Mellangärdet.Redan klockan 09:00 på morgonen skruvade Ingemar in lite vägguttag i elcentralen i Mellangärdet.

Klockan 10:00 var det dags för 3D-möte med grabbarna från Sunnerbogymnasiet. Stora framsteg har uppnåtts på såväl person- och godsvagnssidan som brobyggarsidan.Klockan 10:00 var det dags för 3D-möte med grabbarna från Sunnerbogymnasiet. Stora framsteg har uppnåtts på såväl person- och godsvagnssidan som brobyggarsidan.

Så här såg inredningen nästan ut i personvagn KVBJ BCo 103. Några smärre justeringar skall göras. Fantastiskt!Så här såg inredningen nästan ut i personvagn KVBJ BCo 103. Några smärre justeringar skall göras. Fantastiskt!

Exakt klockan 16:00 anlände lärarförbundet med vänner, och exakt 15:30 letade vi febrilt efter ett plötsligt elfel på Schultzes bana. Till slut så...  Rälerna är förbundna med varandra med skarvjärn. På dessa skarvjärn är kabel fastlödad. Det innebär att skarvjärnen blir elens väg upp till rälsen. Här hade uppstått ett glapp, troligen på grund av oxidbildning. Därför ska all räls på Bolmenbanan/SSJ ha fastlödad matning.Exakt klockan 16:00 anlände lärarförbundet med vänner, och exakt 15:30 letade vi febrilt efter ett plötsligt elfel på Schultzes bana. Till slut så…  Rälerna är förbundna med varandra med skarvjärn. På dessa skarvjärn är kabel fastlödad. Det innebär att skarvjärnen blir elens väg upp till rälsen. Här hade uppstått ett glapp, troligen på grund av oxidbildning. Därför ska all räls på Bolmenbanan/SSJ ha fastlödad matning.

Visning blev hur som helst mycket lyckad. Allt funkade perfekt och stora jubel uppstod när vi släckte, och tände på samma gång...Visning blev hur som helst mycket lyckad. Allt funkade perfekt och stora jubel uppstod när vi släckte, och tände på samma gång…

Visst är det vackert...Visst är det vackert…

Upptäck mer...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *