Har du märkt?

På ADJ hade Lelle ett gediget arbete att märka kablar i ställverken. Detta måste gå att göra smidigare på Bolmenbanan, där allt ska märkas tydligt och noga. Kanske med en laserprinter?På ADJ hade Lelle ett gediget arbete att märka kablar i ställverken. Detta måste gå att göra smidigare på Bolmenbanan, där allt ska märkas tydligt och noga. Kanske med en laserprinter?

Noggranna tester av mariginaler och på vilket håll arket skulle läggas...Noggranna tester av marginaler och på vilket håll arket skulle läggas…

...hjälpte ändå inte vid första testprinten. Texterna kom lite förskjutna. De till vänster är svåra att fästa på kablarna.…hjälpte ändå inte vid första testprinten. Texterna kom lite förskjutna. De till vänster är svåra att fästa på kablarna.

Det finns spänning! Härligt, om lampan lyser borde det betyda att...Det finns spänning! Härligt, om lampan lyser borde det betyda att…

...det lyser på spårledningspanelen också!…det lyser på spårledningspanelen också!

Mindre bra är detta. Koppla helst en kabel av annan dimension i egen utgång på sockerbiten. Då gör vi om det ;)Mindre bra är detta. Koppla helst en kabel av annan dimension i egen utgång på sockerbiten. Då gör vi om det 😉

Spårledningskablarna bli fler. Boxarna är inkopplade till matningsplinten och de blåa nätverkskablarna till interfacet, som går till datorn.Spårledningskablarna bli fler. Boxarna är inkopplade till matningsplinten och de blåa nätverkskablarna till interfacet, som går till datorn.

Tilligs reläbox för smalspårskorsen är inkopplad. Om drivspänningen (nederst vänster) tas från samma spänning som till rälsen, visar spårledningen ständigt upptaget spår. Således kommer inga tåg kunna passera korsen, då de verkar upptagna. Detta löses genom att mata drivspänningen separat.Tilligs reläbox för smalspårskorsen är inkopplad. Om drivspänningen (nederst vänster) tas från samma spänning som till rälsen, visar spårledningen ständigt upptaget spår. Således kommer inga tåg kunna passera korsen, då de verkar upptagna. Detta löses genom att mata drivspänningen separat.

Vid ett av korsen. K2 = kors 2. NS:1 = Normalspår 1. Detta är kablarna till kontaktorerna som ger signal till reläet som polvänder hjärtstycket i korset. Bra att det är uppmärkt!Vid ett av korsen. K2 = kors 2. NS:1 = Normalspår 1. Detta är kablarna till kontaktorerna som ger signal till reläet som polvänder hjärtstycket i korset. Bra att det är uppmärkt!

Upptäck mer...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *